Royal Canin-hero-background

Consumer Care Coordinator Sweden till Royal Canin Nordic i Köpenhamn


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Royal Canin
København, Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Ansökningstiden har passerat
 

Vi söker en dedikerad och serviceinriktad Consumer Care Coordinator med passion för näringslära för hund och katt. Du har en viktig roll som bolagets röst utåt för våra kunder och konsumenter. Royal Canin är en del av Mars-familjen och det finns goda möjligheter till professionell och personlig utveckling i bolaget. Vi är ett multinationellt företag med fokus på att göra en bättre värld för katter och hundar och vi hoppas att du vill vara med och växa med oss!

Om tjänsten

Rollen som Consumer Care Coordinator (Sverige) innebär att du har ansvar för att ge våra kunder och konsumenter i Sverige en kvalitativ och hög service, support och rådgivning. För att lyckas med detta behöver du en gedigen kunskap inom näringslära, samt en förmåga att kontinuerligt fördjupa din kunskap inom detta område. Du måste förstå våra produkter, tillverkningsprocesser och våra säkerhets- och kvalitetspolicys för att kunna svara på frågor av olika slag. Som Consumer Care Coordinator bör du också se till att alla kundernas frågor hanteras snabbt och på ett sätt som gynnar djuren. 

Rollen är baserad på vårt kontor i Ørestad, Köpenhamn, med goda pendlingsmöjligheter.

Ansvarsområde

  • Kontakt med konsumenter via olika kommunikationskanaler och hantering av förfrågningar. 
  • Tillgodose behoven hos kunder och konsumenter som kontaktar Royal Canin, svara på deras frågor och samtidigt bygga lojalitet och varumärkesimage.
  • Svara på frågor kring produkterna.
  • Klagomålshantering; analysera vad som har hänt och agera för att lösa situationen på bästa möjliga sätt. 
  • Stötta sälj- och marknadsteamen med kampanjer och erbjudanden. 
  • Regelbunden kommunikation med Global Consumer Care Community. 

Kvalifikationer

  • Utbildning inom djurvård, tex djursjukskötare eller liknande
  • Stort intresse för näringslära
  • Erfarenhet av kundtjänst, support-/servicearbete är meriterande
  • Stark förmåga att lära sig/förstå vår specialiserade marknad
  • IT-vana (Office-paketet och CRM)
  • Flytande svenska samt engelska i tal och skrift. Övrigt nordiskt språk är en fördel.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är det av största vikt att du har hög service- och ansvarskänsla. I tillägg måste du kunna bemöta personer som framför klagomål eller missnöje med god problemslösningsförmåga och förmåga att hantera oförutsedda frågor. Vidare ser vi att du är självgående, inlyssnande med stor samarbetsförmåga. Vi erbjuder

Royal Canin är en del av Mars-familjen och vi erbjuder goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Royal Canin erbjuder en spännande och intressant roll med trevliga kollegor i en internationell organisation som satsar på sin personal. Royal Canin är ett ledande internationellt företag inom branschen och djurfodersindustrin är idag en av de snabbast växande segmenten i form av tillväxt, kundförvärv och intäkter.

Ansökan För att ansöka, gå in på vår hemsida https://roirekrytering.se/lediga-jobb/jobb/?jobbid=4781 och ladda upp ditt CV och personliga brev (på engelska) via formuläret. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så fort som möjligt, dock senast 18 november 2019.

I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För mer information, vänligen kontakta rekryterare Patricia Key på patricia.key@roirekrytering.se.   

Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om oss på www.royalcanin.com och på www.mars.com Följ oss: www.facebook.com/Mars https://twitter.com/Marsglobal https://www.linkedin.com/company/one-mars-group