Universitetsdjursjukhuset (UDS) är SLU:s resurs för klinisk forskning och utbildning, och det är Sveriges enda universitetsdjursjukhus. Inom UDS bedrivs utbildning för veterinärstudenter och djursjukskötare, liksom forskning. UDS har ungefär 175 anställda som utför kvalificerad djursjukvård dygnet runt året om för framförallt hundar, hästar, katter och lantbruksdjur.
Kommunikationsavdelningen har det strategiska och övergripande ansvaret för SLU:s interna och externa kommunikation. Avdelningen ansvarar för universitetsgemensam kommunikation och marknadsföring av SLU:s utbildning, forskning, miljöanalys och djursjukvård. Vi ansvarar för SLU:s webbplatser och annan infrastruktur för kommunikation samt för den visuella kommunikationen och varumärket SLU. Nu söker vi en senior kommunikatör och marknadsförare som kan vidareutveckla UDS marknadsföringsarbete.
Arbetsuppgifter:
Din uppgift som marknadsansvarig blir att förstärka och fördjupa kunddialogen med djurägare, veterinärer och samarbetspartner. Du arbetar i nära samverkan med klinikcheferna och djursjukhusdirektören och förväntas kunna axla rollen som specialist inom marknadsföring och kommunikation där du med din gedigna kompetens kan bidra i det strategiska arbetet. I dina arbetsområden ingår exempelvis att utarbeta marknadsplaner, göra uppföljningar och analys, PR, webb, kriskommunikation, mediahantering, trycksaksproduktion och ett starkt fokus på kundanskaffning. Det är en bred tjänst där du ensam förväntas kunna ta ansvar för såväl mer komplicerade arbetsuppgifter som det dagliga arbetet. Det krävs därför att du är prestigelös som person och att du uppskattar variationen i arbetsuppgifterna. I arbetet ingår också deltagande i mässor och andra evenemang som kan vara förlagda utanför ordinarie arbetstid.
Du är anställd på SLU:s kommunikationsavdelning, men du har din arbetsplats på UDS och det är även ditt huvudsakliga uppdrag, även om det förekommer arbetsuppgifter även för den centrala kommunikationsavdelningen.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är specialist inom kommunikation och marknadsföring och har flerårig erfarenhet av framgångsrikt marknadsföringsarbete i ledande positioner. Du har relevant högre utbildning inom t.ex. kommunikation eller marknadsföring och det är meriterande om du har erfarenhet av djursjukvårdsbranschen. Du har god analytisk förmåga, ett strategiskt förhållningssätt och stor erfarenhet av att driva olika typer av kommunikationsprojekt. Du behöver även ha god kännedom om våra målgrupper och hur du når dem. Ett extra plus är erfarenhet av universitetsvärlden, eller annan kunskapsintensiv organisation. Du arbetar strukturerat, och är van att följa upp och utvärdera dina insatser. Du har social kompetens som gör det naturligt för dig att förankra och kommunicera med medarbetare och kunder. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, såsom förmåga att samarbeta och entusiasmera andra.
Placering:
Uppsala
Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU tillämpar provanställning.
Omfattning:
100%
Tillträde:
Senast 2 januari 2019.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan via länken nedan senast den 2018-09-23.
https://www.slu.se/om-slu/lediga-tjanster/?rmpage=job&rmjob=1278&rmlang=SE
Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/
Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och utnyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt.
SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala.
www.slu.se
SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.
Kontaktpersoner